話說淡江鋼琴社非常有創意地在四月初的期中音樂會

設下了一個有趣的主題,也就是走陰森恐怖路線
希望演奏者盡量挑選這類的樂曲,當然沒有硬性規定啦 XD

不過我想到一首曲子非常的適合,大概就是這首黑色星期天(Glommy Sunday)吧
傳說聽了這首曲子會讓人興起自殺的念頭,有不少演奏者和聽眾
因此失去了生命。

姑且不論是否真有此事,我倒是覺得蠻好聽的
只是整個旋律和唱腔的氣氛有些詭異哀傷罷了



歌詞如下
絕望的星期天,
Sunday is Gloomy,
我的時間在沈睡,
My hours are slumber less
親愛的,我生活在無數暗影中
Dearest, the shadows I live with are numberless
白色的小花將不再能喚醒你
Little white flowers will never awaken you
黑色的悲傷轎車(靈車!)上載著你
Not where the black coach of sorrow has taken you
天使們將不會回顧到你
Angels have no thought of ever returning you
他們是不是憤怒了因爲我想加入你
would they be angry if I thought of joining you
絕望的星期天
Gloomy Sunday

星期天是絕望的
Sunday is gloomy
和暗影一起我將它結束
with shadows I spend it all
我的心臟和我都相信這是它的終結
My heart and I have decided to end it all
很快這裏的鮮花和祈禱文將是悲傷的,
Soon there"ll be candles and prayers that are sad,
我知道,(這禱文)讓他們不哭泣,
I know, let them not weep
讓他們知道我很高興離開
Let them know that I"m glad to go

死亡不是夢
Death is no dream
因爲我在死亡中愛撫著你
For in death I"m caressing you
在我靈魂最後的呼吸中我祝福你
without the last breath of my soul I"ll be blessing you
絕望的星期天
Gloomy Sunday

夢中
Dreaming
我不只是在夢中
I was only dreaming
我醒來並且尋找你
I wake and I find you
我的心臟陷入深深的睡眠
Asleep in the deep of
親愛的My heart
Dear

心上人我希望我的夢不會讓你苦惱
Darling I hope that my dream never haunted you
我的心臟告訴你我有多麽想你
My heart is telling you how much I wanted you
絕望的星期天
Gloomy Sunday
arrow
arrow
    全站熱搜

    Steinway 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()